Guten tag, mein Freunde!


GUTEN TAG! Mitt namn er Hans Klaus Köhler (men ni kan kalla mig för "Tys(ch)ken" eller "Mr. Germany") und ich bor i Schtockholm.

Idag har jak beschtämt mig för att starta en blogg. Den schka bli den bäschta! Den störschta! Schå schtor att hela världen kommer att gå under! NOGAGAGAGA! (Tyskt skratt)
Ich tänkte berätta lite kortfattat om mich själv here. Jak er alltså Deutsch und älschkar die Natur. Ich und mina vänner brukar ge oss ut i shkogen und plocka bär und schvamp. Jak känner mig så fri där und kan vara mig schjälv. Grabbarna tycker jak er fjollig, men en riktig tyschk har känslor, inte sant?
I musikväg gillar ich Tysk folkmusik, Beethoven und Rammstein - allt som man kan danscha polka till helt enkelt.
Ich liebe schpagetti, fint vin, design und hantverk, men ich hatar, åh vad ich hatar die widerlich pappersarbete - jak jobbar nämligen som konsult, mäklare und bulldog. Jak er inte särskchillt kunnig inom die politik heller.
Ich haben nyligen skaffat en flickvän, jak lägger upp en bild här så ni får sche:


Visscht er hon fin?




Många dumma schvenskar frågar mich om alla vi stolta und ståtliga tyskar är nazister und NEIN, det är vi absolut nicht! Bara schå att vi er klara på den punkten. Jak er däremot mycket schtålt över att härschtamma ifrån det land där schtorheter så som Albert Einstein, Friedrich Nietzsche und die Mumintroll kommer ifrån.
Stand hoch in den Rücken!
Ni får urschäkta mich för mina plötsliga ryck. Det är en gammal krigsskada ich haben.
Schreiben till er lite schenare. Ha det bra tillsch dessch!



Min far gav mich denna bild när die nazis höll oss fångar

Det Tyschka Schtadsvapnet

Min fader gav mich denna när die nazis höll oss fångar i Berlin. Das was hårda tider. Hårda, hårda tider.

 

 

 

 



Beschökare

besöksräknare


Kommentarer
Postat av: Niklas

Klockren!

2010-08-31 @ 22:02:51
Postat av: Emilia

Fortsätt så! Jag kommer att läsa din blogg varje dag ! ;)

2010-08-31 @ 23:45:53
Postat av: Evelina

Hahaha lätt att jag kommer läsa den! :)

2010-09-01 @ 15:57:22

Kommentera något snelt:

Namn:
Ich will be back!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0